La professora de Physiotherapy Andrea Fuente, que imparteix les assignatures de Fonaments de Fisioteràpia (1r), Valoració en Fisioteràpia (1r), Atenció Sanitària Bàsica (2n), Cinesiteràpia (2n), Treball Final de Grau (4t) en el Campus de Bellvitge, ha vist publicada una investigació que originàriament va formar part del seu Treball Final de Màster sobre els “Factors que influeixen en l’elecció del Grau en Fisioteràpia a Catalunya per part dels Estudiants”. El treball es va realitzar sobre una àmplia mostra d’alumnes (es van enquestar 941 estudiants de primer curs de 10 dels 12 centres universitaris que imparteixen aquest grau a Catalunya i entre els quals hi havia representants dels campus de Salt i de Terres de l’Ebre de l’EUSES) i també va permetre avaluar les diferències entre estudiants francesos i espanyols i entre homes i dones.
L’article d’investigació s’ha publicat a la revista Peer J i algunes de les conclusions han estat que els factors més determinants a l’hora d’estudiar Fisioteràpia varen ser: la voluntat d’ajudar els altres; la relació de la professió amb l’esport i la pràctica manual; i també la flexibilitat laboral pel que fa a les múltiples possibilitats de feina.
També es va concloure que les dones prioritzen ajudar els altres i l’interès per a les ciències, mentre que per als estudiants masculins, les raons de més pes són la relació de la Fisioteràpia amb l’esport, el fet de complementar estudis de grau previs, així com factors de tipus social (admiració, recomanacions, amistat, reconeixement social) i socioeconòmic com l’ocupabilitat o els bons ingressos.
En comparació amb els estudiants espanyols, els alumnes francesos es mostren més motivats per la relació amb factors esportius, socials i socioeconòmics (expectativa de bons salaris i ocupabilitat, múltiples oportunitats laborals) i alguns de vocacionals, l’interès en una professió manual o un desig de la infància en realitzar aquest grau.