La professora Andrea Fuente Vidal, que a Bellvitge imparteix les assignatures de Valoració en Fisioteràpia i Fonaments en Fisioteràpia (1r curs), Kinesioterapia i Atenció Sanitària Bàsica (2n curs), ha participat com a única avaluadora d’habilitats físiques en un estudi de fisioteràpia titulat “Comparative Cognitive Effects of Choreographed Exercise and Multimodal Physical Therapy in Older Adults with Amnestic Mild Cognitive Impairment: Randomized Clinical Trial”, que es va dur a terme en les instal·lacions de la Fundació ACE a Barcelona.
La recerca pretenia comprovar els efectes sobre cognició i funcions físiques d’un programa d’exercicis coreografiats i amb música, comparat amb un programa de fisioteràpia multimodal. Els subjectes que van participar en l’assaig van ser persones majors amb deterioració cognitiva amnèsica lleu. Es van dividir en dos grups i van participar en sessions d’1 hora d’exercici grupal durant 12 setmanes. Els resultats que es presenten en aquest estudi indiquen que els beneficis cognitius són majors per a intervencions coreografiadas, i que aquestes podrien constituir formes efectives de prevenció de demència, que val la pena continuar investigant.
A més de formar part de l’equip docent de EUSES al Campus de Bellvitge, la Fisioterapeuta i Màster en Activitat Física i Salut també és col·laboradora externa del grup de recerca M30 de la Universitat de Vic.
La referència de l’estudi realitzat és la següent:
Comparative Cognitive Effects of Choreographed Exercise and Multimodal Physical Therapy in Older Adults with Amnestic Mild Cognitive Impairment: Randomized Clinical Trial. Bisbe, Martaa; b | Fuente-Vidal, Andreac | López, Elisabetb | Moreno, Martad | Naya, Mariand | de Benetti, Claudiod | Milà, Raimona | Bruna, Olgab | Boada, Mercèe; f | Alegret, Montserrate; f; * Journal of Alzheimer’s Disease, vol. Pre-press, no. Pre-press, pp. 1-15, 2019. Published 16 noviembre 2019. DOI 10.3233/JAD-190552