Es tracta d’una formació orientada a l’aprenentatge dels diferents aspectes de la Fisioteràpia (valoració, diagnòstic, disseny i desenvolupament de tractaments) treballant amb una tercera llengua, aprofitant la sinergia entre l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport – centre adscrit a la Universitat de Girona (d’ara endavant denominada EUSES-UdG) i l’Escola de Noves Tecnologies Interactives – centre adscrit a la Universitat de Barcelona (anomenada d’ara en endavant sota l’acrònim ENTI-UB) per treballar competències transversals d’excel·lència acadèmica i integració curricular de les noves tecnologies aplicades al món de la Fisioteràpia.
La presència d’ENTI-UB al Grau en Fisioteràpia permetrà a l’alumnat nodrir-se de l’experiència que una formació universitària pionera en noves tecnologies pot aportar: desenvolupament d’eines de valoració des de la fisioteràpia; aplicació de nous avanços tecnològics en el camp de la Fisioteràpia; i fins i tot la possibilitat de treballar en la creació de noves aplicacions tecnològiques (apps mòbils, programari informàtic o modelatge tridimensional) en l’àmbit de la Fisioteràpia.
Actualment, les noves tecnologies són cada vegada més presents en tots els àmbits de la societat i especialment auge en el món de la Fisioteràpia.
El fisioterapeuta ha passat de realitzar tractaments purament manuals a proveir-se de tots aquells recursos tecnològics que ha tingut al seu voltant, aconseguint augmentar tant l’eficàcia dels diagnòstics en Fisioteràpia, com els resultats terapèutics dels mateixos i l’adherència per part del pacient al tractament .
Habitualment trobem, en centres de Fisioteràpia, diversos dispositius com aparells d’electromiografia, sensors biomecànics, plataformes de força, cintes rodants instrumentades, plataformes de pressió, plantilles de pressió, captures de moviment, sistemes d’anàlisi cardiopulmonar, captura del moviment basat en tecnologia òptica, termografia, etc.
Però no només s’ha inclòs tecnologia purament mèdica, sinó que s’ha fet una sinergia entre diferents àmbits de les noves tecnologies, com ara compartint recursos amb arquitectura (estudis de reconstrucció en tres dimensions mitjançant la tecnologia làser que ens han facilitat el tractament de patologies de la deformitat de la columna vertebral com les escoliosis), jocs virtuals (la utilització de la Plataforma Wii Fit “plataforma del joc de la videoconsola Wii” la qual ha canviat la percepció del treball de la propiocepció en les lesions de les articulacions del turmell o genoll, fent tractaments més confortables per als pacients i al seu torn creant més adherència i per tant més assiduïtat i millor resultat), i un llarg etcètera.
Per això, la simbiosi entre EUSES i ENTI és una unió natural i lògica, atès que la suma de les dues branques de coneixement atorga a l’estudiant un plus no merament en la seva experiència docent, sinó en la utilització i creació de nous recursos per a la Fisioteràpia, obrint les perspectives del seu món professional a no només una visió centrada en l’àmbit de la sanitat, sinó en la formació i pensament de la globalitat dins de la seva formació i el seu futur, aprenent que tot allò que és concebut pot millorar en pensar d’una manera pluridisciplinar.
L’alumne d’EUSES – ENTI no serà un mer usuari de les noves tecnologies, sinó que serà un coneixedor en profunditat de les mateixes i tindrà la capacitat de saber on recórrer per crear aquells elements tecnològics necessaris per al seu desenvolupament i especialització professional.
Si entenem al futur diplomat d’EUSES – ENTI com a un professional de caràcter internacional i a això li afegim el coneixement, dins dels seus estudis, de les noves tecnologies (que a dia d’avui no es contemplen en cap escola universitària de Fisioteràpia des del punt de vista que nosaltres oferim), estem davant d’un nou professional, que afegirà qualitat al servei assistencial però que pot, al seu torn, ser un creador de nous recursos.
Les classes són íntegrament en llengua anglesa, una llengua el domini de la qual suposa, no ja una necessitat en la societat actual, sinó una competència bàsica per al coneixement de la producció científica i l’adquisició d’un òptim nivell professional.