El professor Samuel Young es va graduar en Fisioteràpia a la Universitat de Melbourne (2002) i està especialitzat en la branca de l’aparell locomotor i la fisioteràpia de l’esport. Disposa d’una àmplia experiència professional, doncs, ha treballat a diversos hospitals regionals de l’oest d’Austràlia; va proporcionar atenció primària a les comunitats indígenes del Nord d’Austràlia i també ha exercit com a fisioterapeuta a diverses clíniques i clubs esportius de Melbourne, Irlanda i Anglaterra. Actualment, forma part de l’equip docent del Grau en Fisioteràpia Internacional de l’Escola de Noves Tecnologies Interactives (ENTI-UB) i de l’Escola Universitària de la Salut i l’Esport (EUSES-UdG), on imparteix les assignatures de Valoració en Fisioteràpia (1r curs), Fonaments de Fisioteràpia (1r curs) i Teràpia manual (2n curs).
Al primer semestre del primer curs del Grau en Fisioteràpia Internacional, Samuel Young imparteix l’assignatura de Valoració en Fisioteràpia, on ensenya als seus alumnes aspectes relacionats amb l’amplitud del moviment, les restriccions i com es pot mesurar l’amplitud de moviment. L’objectiu és aprendre a valorar, des de la perspectiva de la fisioteràpia, l’estat funcional del pacient o usuari, considerant els aspectes físics, psicològics i socials del mateix. Al segon semestre de primer curs, el professor Young també imparteix Fonaments de Fisioteràpia, centrada en el coneixement de les eines per a l’adequat desenvolupament de competències pràctiques i teòriques dins del marc de la mobilització articular passiva. Per tant, durant aquesta matèria, els alumnes aprenen diverses tècniques manuals aplicades en les mobilitzacions i en els moviments de les articulacions.
A banda d’aquestes dues assignatures essencials en la formació d’un fisioterapeuta, Samuel Young també imparteix a segon curs Teràpia Manual, una assignatura que amplia els conceptes apresos a Fonaments de Fisioteràpia, garantint que els alumnes desenvolupin habilitats intel·lectuals, destreses tècniques i manuals necessàries per valorar l’estat funcional del pacient. En definitiva, segons el professor Young, les tres assignatures que imparteix són fonamentals en el dia a dia del fisioterapeuta. Totes són molt importants perquè es basen en la tècnica de les mans, per tant, són essencials en l’exercici de la professió a l’hora d’assistir i tractar els pacients.
Finalment, el professor Samuel Young destaca com a principal avantatge d’aquests estudis, el fet de dur a terme una formació universitària íntegrament en anglès. Està convençut que això obrirà els horitzons professionals dels seus alumnes, doncs, els permetrà treballar arreu del món.
Tria una formació especialitzada, de qualitat i amb vocació internacional, estudiant el Grau en Fisioteràpia Internacional al millor Campus de la Salut de la UB.